Is de thuiswerkplek van uw werknemer goed ingesteld?

Het is algemeen bekend dat het werken achter een beeldscherm risico’s met zich meebrengen. En vaak is de werkplek op het bedrijf goed ingericht. Een ergonomisch verantwoorde stoel, een goed verstelbaar bureau en een losse muis en toetsenbord zijn vaak aanwezig. Maar dat is niet altijd het geval bij een thuiswerkplek.

Voor een werkplek thuis worden deze ergonomische middelen vaak niet aangeschaft. Er wordt wel eens aan de keukentafel gewerkt met een keukenstoel of een kruk.Zo kan de werknemer bij beeldschermwerken klachten ontwikkelen aan de armen, nek of schouders.

thuiswerkplek

Om te voorkomen dat medewerkers fysieke klachten krijgen door het thuis werken kunnen wij u een thuiswerkplekcheck op afstand aanbieden. In een consult van een half uur worden de belangrijkste uitgangspunten van het op ergonomische wijze inrichten van de werkplek doorgenomen. Dit gebeurt met een specialist (bedrijfsfysiotherapeut) via de webcam (Google Hangouts, Microsoft Teams of Skype) of met de mobiele telefoon via Whatsapp video zodat er persoonlijk contact mogelijk is. Er volgt een rapportage met de belangrijkste acties en werkafspraken om thuiswerken op een gezonde en verantwoorde manier mogelijk te maken.

Opzet van de werkplekcheck bestaat uit:

  • Een half uur durend consult online of met whatsapp video;
  • Het doornemen van de belangrijkste ergonomische uitgangspunten als; het bureau- en de stoelinstelling, waar onder beeldschermhoogte en afstand;
  • Het bespreken van voldoende afwisseling en beweging op de werkplek;
  • Het inventariseren van eventuele knelpunten;
  • Opbouwende tips voor werknemer en werkgever;
  • Het opstellen van een kort verslag met de belangrijkste acties en werkafspraken. Het verslag wordt naar de medewerker en de verwijzer gestuurd.

Opbrengst van de training

De werknemer kan na de werkplekcheck zijn eigen werkplek thuis binnen de gegeven mogelijkheden zo optimaal mogelijk instellen en gebruiken. De werknemer weet wat er gedaan kan worden om aan voldoende beweging en afwisseling te komen op de werkdag.

Doelgroep

medewerkers van organisaties waarbij meer dan 2 uur per dag beeldschermwerk wordt verricht en die begeleiding wensen bij het optimaal in stellen van de thuiswerkplek.
Een uur inclusief rapportage Investering per medewerker: € 149,- excl. btw.
Interesse? Neem dan contact met ons op met Leuk Personeel of bel naar 035-543 61 37.