Arbodienst
Met humor houden wij het simpel!Wat doet een arbodienst?
Een arbodienst begeleidt zowel de werkgever als werknemer wanneer een werknemer ziek wordt. Daarmee helpt de arbodienst in eerste instantie werkgever en werknemer in het wettelijke gedeelte, de wet verbetering Poortwachter. Deze wet is bedoeld om lang ziekteverzuim van een werknemer te verkorten.
Een zieke werknemer gaat naar een arts krijgt een advies en wat betekent dat dan voor het werk? De arbodienst vertaalt het advies van de bedrijfsarts naar de werkvloer. Feitelijk komt dat neer op begeleiding van de zieke werknemer tijdens zijn ziekte en terugkeer naar de werkvloer. Zo nodig schakelt de arbodienst daarbij de hulp van specialisten in. Bij een conflict kan er bijvoorbeeld mediation ingeschakeld worden.
Arbodienst Leuk Personeel
Als arbodienst heeft Leuk Personeel hiervoor een uitgebreid netwerk met specialisten op verschillende gebieden. Denk hierbij aan specialisten zoals arbeidsdeskundigen, mediators, arbeidshygiënisten, arbeids- en organisatiedeskundigen, werkplekonderzoekers en veel soorten coaches. Daar schakelen we mee en dan kijken we per case, wie past hier nou het beste bij. Afhankelijk van de case kijken we welke specialist past hier nou het beste bij en voegen we deze toe aan het projectteam.

ISO-gecertificeerde arbodienst
Het is voor een arbodienst verplicht om ISO-gecertificeerd te zijn. Leuk Personeel is gecertificeerd (ISO 9001:2015 en SBCA). Dit betekent o.a. dat alle klantgegevens bij ons veilig zijn. Bij Leuk Personeel werken we met een beveiligd en gecertificeerde verzuimsysteem. Er wordt alleen informatie verwerkt die we mogen verwerken, dus geen medische informatie. Indien we medische informatie toch moeten verwerken dan gebeurt dit altijd beveiligd en met een dubbele verificatie.
Onze diensten

Verzuimabonnementen
…lees meer…

Preventief Medisch Onderzoek (PMO)
…lees meer…

Psychosociale Arbeidsbelasting (PSA)
…lees meer…

Eigen Risico Drager (ERD)
Als ERD wilt u grip houden op het verzuim en invloed hebben op de re-integratie van uw (ex) werknemers. En om grip te houden heeft u een goede partner nodig is de begeleiding van deze werknemers. Leuk Personeel is uw partner!
…lees meer…

Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E)
…lees meer…

Werkplekonderzoeken
…lees meer…

Keuringen
…lees meer…
Onze casemanager Monique Damhuis
“Leuk Personeel gaat voor het persoonlijke contact, zowel met werkgever als met de werknemer. Wij kijken niet alleen naar ziekte, maar ook naar gedrag. En bij ons heb je geen medewerkers in dienst, maar mensen. Wij schromen niet om – ook ongevraagd – advies te geven. Respectvol!
In ons werk zijn we nuchter en pragmatisch, wij houden van eenvoudige, praktische oplossingen. Resultaat telt en de weg daarheen mag zo recht mogelijk zijn. Tussen de stevige wet- en regelgeving zoeken wij toch naar creatieve oplossingen, waardoor complexe zaken opeens helemaal niet meer zo ingewikkeld zijn. Het blijft mensenwerk. Daarom hechten wij sterk aan een goede en langdurige relatie met de opdrachtgever.”
Meer weten over onze werkwijze of onze dienstverlening? Neem dan contact op met Monique Damhuis, monique@leukpersoneel.nl.
